Eerste dagen Down Under - Reisverslag uit Sydney, Australië van Stefanie Annemieke - WaarBenJij.nu Eerste dagen Down Under - Reisverslag uit Sydney, Australië van Stefanie Annemieke - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Down Under

Door: Stèf en Miek

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

01 Januari 2017 | Australië, Sydney

Woensdag 28 en donderdag 29 december 2016
Al vroeg ging de wekker om naar Schiphol te gaan. Eindelijk beginnen aan ons grote avontuur! Na nog even wat gedronken te hebben met familie en vriendlief was dan het moment van afscheid nemen. Even wat tranen gevloeid ;-) Maar eenmaal door de douane was dat ook snel over! Op naar gate G3 om de komende 21 uur in een vliegtuig door te brengen… Afijn, het weer in Nederland was deze ochtend niet om over naar huis te schrijven. Door de dichte mist was er veel vertraging. 1,5 Uur later dan gepland gingen we eindelijk de lucht in, op naar Sydney. Dit zorgde wel even voor wat spanning wat betreft de overstap in Singapore, op het moment van schrijven hadden we welgeteld 20 minuten om in het volgende vliegtuig te komen. Maar goed, eerst maar even wat filmpjes kijken en slapen en dan wel zien…
Eenmaal aangekomen op Singapore staat er met grote letters op het bord: GATE CLOSED. Gelukkig hadden ze van Singapore Airlines ons al op een nieuwe vlucht geboekt; 2,5 uur later konden we dan toch door naar Sydney. Daar aangekomen eerst door de (voor ons idee, niet zo streng als op tv…) border security gegaan en toen op met de trein naar Central Station, op naar het hostel, op naar een bed om daar na een reisperiode van ruim 25 uur ons eerste nachtje in Sydney door te brengen! Slaap lekker!!

Vrijdag 30 december 2016
Na veel wakker te zijn geweest, zijn we om 6.45 maar opgestaan. Klaarwakker, toch wat last van de jetlag…! Eerst maar eens op zoek naar een lekker ontbijtje om de dag goed te beginnen. We hadden onze zinnen gezet op een gratis tour door de stad, net zoals 150 andere backpackers :-P Opgedeeld in groepjes zijn we langs vele hotspots gegaan, o.a. Town Hall, Sydney Tower, Martin Place, Hyde Park Barracks, Circular Quay, Harbour Bridge en The Opera House, The Rocks. We hebben ruim 3 uur gewandeld. We hadden een zeer enthousiaste gids, Joshua, die mooie verhalen vertelde over de geschiedenis van de stad en ons naar alle mooie plekje heeft gebracht. Echt een aanrader: www.imfree.com.au.
Nadat we bij The Harbour Bridge aangekomen waren, eerst maar even gelunched en bijgekomen van de wandeling. Niet zozeer het wandelen op zich, maar wel de temperaturen en de benauwde lucht die er hangt. Ondertussen is het ook een beetje gaan regenen… Na een klein uurtje, hup weer in de benen en op de naar de dingen die we zelf nog willen bezoeken. Via Circular Quay zijn we naar het Opera House gelopen. Het zonnetje ging schijnen en we hebben wat leuke foto’s kunnen maken hier. Vervolgens door naar The Royal Botanic Gardens. Dit is een prachtig mooi park, met schitterende bomen, bloemen en planten. Na even geluierd te hebben in de schaduw zijn we door gegaan naar de laatste hotspot van vandaag: Bondi Beach. Lekker even uitwaaien en afkoelen aan het einde van de dag! Via-via met het OV weer terug naar het hotel, langs de supermarkt en om 21.00 nog even een snelle maaltijd in elkaar gezet. Op naar morgen, NYE!! :-D

Zaterdag 31 december 2016
Oh yeah, vandaag is het eindelijk zover. NYE in Sydney, hoe gaaf is dat…! Altijd op TV gezien en nu gaan we het gewoon zelf zien. We hadden een mooi uitzichtpunt uitgekozen, mrs. Macquaries Point. Van hieruit heb je een prachtig uitzicht op the Opera House en the Harbour Bridge. Vanaf 10.00 konden we naar binnen, dus maar klaar gaan zitten voor de poort en hopen dat we een plekje hebben. Kennen jullie de spreekwoorden ‘als er één schaap over de dam is’ en ‘als haringen in een ton’? Ja? Nou dat dus… :-P Samen met 16.000 andere mensen was het dringen om een plekje, maar uiteindelijk gevonden en toen kon het lange wachten beginnen.
Na vele power-naps, tijdschriften lezen, drankjes, hapjes en babbels was het dan om 00.00 eindelijk zover. Wow, dat was echt super gaaf! Aftellen van 90 naar 0 (seconden) en toen barstte het los; dat kunnen die Aussies wel! Na 12 minuten was het (helaas) al weer voorbij en zijn we langzaam aan teruggelopen naar ons hostel, op naar een douche; was wel heel erg welkom na een lange dag op een stoffig festivalveld. Happy New Year!

Zondag 1 januari 2017
Na welgeteld 3,5 uur geslapen te hebben ging de wekker om 5.45…pfff…valt niet mee na zo’n nieuwjaarsnacht! :-| Na een snel ‘backpackersontbijt’ (crackers met kaas) op naar ons pick-up point voor een dagje naar de Blue Mountains. Samen met 30 andere slaperige wereldreizigers kwamen we na 1,5 aan bij ‘Echo Point’; hier hadden we een mooi uitzicht op the Tree Sisters. Terwijl we aankwamen lag alles nog in de mist, maar speciaal voor ons trok dit na 5 minuten op en konden we genieten van het uitzicht!
Daarna door naar de Scenic World attracties, welke bestond uit 3 delen. De Scenic Skyway is een gondel met glazen bodem die over een 270 meter hoog ravijn pendelt. Van hieruit hadden we nogmaals een prachtig uitzicht op the Tree Sisters en the Blue Mountains, wow! Daarna zijn we met de cableway 510 meter naar beneden gegaan, naar Jamison Valley. Aldaar een kleine wandeling gemaakt door het Jurassic Rainforest, om vervolgens weer met de Railway naar boven te gaan. Dit was een soort achtbaan-achtig karretje dat met een stijgingspercentage van 52% omhoog gaat, achteruit in ons geval. Toen we boven waren snapten we waarom iedereen zij dat de route naar beneden veel leuker is… :-P
Na de lunch snel door naar het Featherdale Wildlife Park. Dit is een park waar alleen maar Australische dieren leven. Na geknuffeld te hebben met een koala en een paar mooie plaatjes te hebben geschoten, staan we nu een pasta maaltijd in elkaar te flansen. Onder het genot van ‘iets minder’ aangename muziek van onze reisgenoten… ;-)
Vanavond nog even ergens een drankje doen en wat bijkletsen met Femke (buurmeisje van Stèf) en Sascha uit Nederland. Goed begin van 2017 lijkt ons!

• 01 Januari 2017 - 11:45

Karin:

Hoi,wat hebben jullie nu al veel beleefd. Wat leuk geschreven, echt super!!
    Leuke foto's, kijk uit naar jullie volgende verslag.
    Heve fun!!

• 01 Januari 2017 - 13:05

Marjan En Gert Vink:

Een paar dagen weg en al zoveel gezien en beleefd. Dat belooft wat voor de rest van jullie reis. Geniet er maar van meiden. Groetjes Marjan en Gert

• 01 Januari 2017 - 13:23

Mieke M:

Leuk om jullie zo te volgen en belevenissen te lezen; jullie hebben al veel gezien en sowieso is de jaarwisseling een onvergetelijk moment om in Sydney meegemaakt te hebben. Veel plezier!

• 01 Januari 2017 - 13:47

Kees En Marian:

Wat een leuk verslag van de eerste dagen! We blijven jullie volgen hoor en geniet van alles!!

• 01 Januari 2017 - 15:01

Leonie:

Klinkt goed zeg! Zorgen jullie ervoor dat je ook wel een beetje uitrust? Als je in dit tempo door gaat en zo weinig slaapt dan kom je bekaf terug

• 01 Januari 2017 - 16:56

Ellen:

Heerlijk om mee te lezen met jullie avonturen, geniet meiden!!!

• 01 Januari 2017 - 19:53

Sandra En Ronald:

Super leuk om om dit allemaal te lezen! Jullie jaar is goed begonnen, geniet ervan!!!

• 02 Januari 2017 - 08:54

Romy:

Wat leuk, geniet ervan!

• 03 Januari 2017 - 20:12

Corina:

Hihi, GATE CLOSED, gemiste vlucht... Ik zie het al weer voor me ;)
    Meiden, heel veel plezier. Ik volg jullie op de voet :)